Tuesday, April 17, 2012

Melancong ke Bandung murah cara saya ...(2012)


                       

Nak ke Indon !!!  Ada cara mahal atau cara murah.  Pertama kali saya pergi dengan trvl agent, so sorang lbh kurang RM1400-00.  Kalau nak murah sikit pergi sendiri naik Air Asia, tambang - masa saya book , takde promosi lbh kurang RM150 je pegi+balik.  Ok kan !!!..  Meals dalam flight pun ok jugak, berpatutan lah.

          cara murah
  •  fares RM150 sorang Air Asia (takde promosi , boleh dpt lbh murah lg)
  •  luggage suka ati lah nak bape kilo, RM30 -15 kg, RM35 - 20 kg.
  •  a/port tax Bandung IDR75,000 (lbh kurang RM25-00)
  •  hotel book sendiri kat booking.com, yang ni ok sbb tak pyh byr dulu , sampai hotel baru byr                 .Byk agen lagi cam AsiaRoom.com, Agoda
  •  book lah supir dari sini, ada jugk hotel yang boleh arrange transport bila sampai nnti. rata2           lbh kurang IDR40,0000 to IDR450,000 utk dari 8 am hingga 9pm tak kisah la nak ke Tangkuban Prahu, Sariater Hotspring, Kg Daun, fo, Pasar Baru, kawah putih ...  .

         cara lain
  • KLM - harga lbh kurang RM450 je (to Jakarta)
  • Garuda - mahal sikit , tapi kalau ada promo murah RM355 je (to Jakarta)
  • banyak lagi pilihan, antaranya ; MAS, Singapore Airlines, Lion Air dll     

Bagi saya lebih suka memilih Garuda sbb sampai pagi, KLM dah Maghrib (rugi sehari).  dari JKT byk pilihan nak ke Bandung atau ke tmpt lain.  Ada bas yang boleh dpt di airport utk ke Bandung, naik train pun boleh (pemandangan yg cantik sepanjang nak ke Bandung).  Jika memilih taxi disarankan Silver Bird atau Blue Bird.

Kalau rasa nak shopping je, pilihlah hotel yang ada di Jalan Dago atau Jln Riau seperti Hotel Progo, Hotel Kenangan, Hotel Guntur.  Kalau nak selesa boleh book Hotel Grand Serela, Savoy Homann, Grand Seriti,  Arion Swiss. Grand Preanger dll.




1 comment:

  1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...