Wednesday, June 19, 2013

Bandung


Ini kali pertama anak anak naik kapal terbang (Julai 2012),  tambang murah aritu sempat i grab Airasia ticket ke bandung untuk kami berlima sekeluarga , RM1550 return + hotel 4 hari 3 malam , murah kan ?.  kalau tak berapa murah pun tapi sangat berbaloi.   Ceria si manja mama yang kecil sekali.

Niat jalan jalan kali ni ialah budget, so sendiri gerak tak guna mana mana TA pun. Redah je ... .  



Orange Home Shariah- ada katil lagi
 untuk 2 orang dlm bilik tepi tu
Hari 1
Oleh kerana tiket murah , maka dapat flight malam dari LCCT , sampai Bandung , terus ke tempat yang i dah book via AirasiGo , iaitu Orange Home Shariah.  Dekat je dengan airport Hussein Sastranagara.  Orange Home sediakan airport transfer (van) jemput kita di airport (hmmm jimat rupiah ku... ).  Selesa jugak bilik ni, 2 single bed dan 1 queen bed, sofa, tv , cukup la.  Sampai terus tidur je.  Breakfast disediakan di sini.  OK jugak la.


factory outlet-Heritage
lagi fo di seberang jalan sana 


Hari 2

Hari ini,  i dah book supir pagi sampai 9 malam.  Mula mula kami menuju ke Tangkuban Parahu.  Sampai kat atas , jalan2 jap ambik gambar, beli strawberry yang manis manis tu... dah turun.  Minta supir terus bawa kita pergi lunch.  Sebelum tu ke money changer, tukar duit di sini lebih untung dari di KL.  Lepas tu sampai ke malam kami menghabiskan masa di Factory Outlet di Jalan Dago dan Jalan Riau, tu pun ada yang tak sempat dijelajah lagi.  



Hari 3

Hari ini kami sendiri ambil teksi dari Orange Home ke Pasar Baru dan lepas tu ke Toko Tiga untuk mencari jeans.  Punye lama membelek jeans sampai si kecik tu tidur di atas riba hb , nasib ada kerusi di sini (Toko Tiga).   Malam baru kami balik ke bilik.  

Hari 4

Pagi lepas breakfast baru mengemas beg (dah bertambah beg).   Beli beg kat Pasar Baru (beg plastik murah tu je), boleh isi je dah .... .   Selesai urusan check out hotel, terus lunch , dan sambung lagi ke beberapa factory outlet , misi mencari t-shirt untuk anak lelaki sulung dan anak lelaki bongsu.  Kat tepi jalan di sini beli strawbery lagi . Manis dan besar dan yang penting lebih murah dari yang jual kat Tangkuban Prahu hari tu.   Hampir petang, kami ke airport, flight malam.

yeay, berjaya kami ke Bandung dengan belanja yang ciput... nak pergi lagi kalau ada tiket murah nanti.  Pak Tony Fernandez buat la lagi sale Bandung and Beijing.  Kalau ada harga murah pun selalunya Bandung terkecuali huhu 



4 comments:

  1. Memang seronok shopping di Bandung..murah compared to KL..

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh la tahan harganya tapi byk pilihan kan, Rumah Mode tu terutamanya

      Delete
  2. seronoknya jalan2 sekeluarga ke Bandung..
    Salam ukhwah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. w'salam Sura, memang la seronok bila jalan2, tmbh lg dengan fmly kan

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...